dissabte, 20 de juny del 2009

Reflexió final (Part1)

Introducció

Estic a la avió de tornada cap Helsinki, segons el meus raonaments ara s’està acabant el meu Erasmus. Tornaré (en una setmana de fet), però ja no serà Erasmus, el meu cap diu que seran vacances! (unes vacances que per altre banda tinc moltes ganes de fer.

En un moment com aquestes són moltes les coses que passen pel cap, primer de tots els records, i després una valoració, un sensació de no ser el mateix que va marxar cap a lahti.

Aquets Erasmus, per a mi significa molt més que acabar una experiència, l’any que bé m’espera un any força diferent sense estudiar a la mateixa ciutat on visc (com he fet tota la vida) agafant nous reptes, i amb una carrera a la mà. Així que aquests viatge per ami significa el fi de una etapa, es per això que he preparat una sèrie de entrades especials en mode de acomadiament .

Un dia algú va dir¿perquè dir les coses amb les teves pròpies paraules si hi ha gent que segur que ha dit aquestes mateixes coses molt millor que tu, i com que gràcies a Déu tinc una germà periodista que va fer un petit resum de la seva estança a Lahti, crec que aquests es un magnífic moment per publicar-la:


Per causes majors i evitar-me denuncies no es va poder explicar tota la veritat en el reportatge sobre lahtinos, però ara aquí i en exclusiva tot allò que no es va poder dir:

  • Elecció:
    Diuen que els atrau la cultura finlandesa, que els hi agrada el fred, que volen una bona universitat pel fer-se el seu futur, com us podeu imaginar es tot mentida. La seva única intenció era anar a un país on els morenos fossin l’excepció. A qui ni li agrada que el mirin pel carrer i el vegin com a l’exòtic, el guayon, el mediterrani? Penseu que aquí son aquells frikis que estudien enginyeria...

  • Assignatures:
    Sempre s’ha de quedar bé i jo com a erasmus em veig amb l’obligació de mentir com un berraco, la autentica veritat es que NO FOTEN NI L’OU!. Però ssssssssshhhhh, mantingueu el secret i feu un erasmus!

  • L’apartament:
    “No hi ha roba neta, la nevera està buida i la pols es un convidat permanent als racons de casa”, alguna pregunta més?

  • L’idioma(I)
    Ells tornaran i diran que han après molt angles i us faran creure que en poden veure les pelis en versió original i sense subtítols. Mentida, bàsicament han après una paraula, “stuff” i vindria a ser el seu verb barrufar... Feu una prova quan torneu els hi poseu una pel·lícula en urdu assegurant que es angles i els hi demaneu que us expliquin l’argument, de ben segur que diuen que l’entenen!

  • L’idoma (II)
    Finlanque? Els seu vocabulari es redueix a tres expressions, “kitos” (gracies), “moi” (hola i adeu) i “kaksi oluet” (dos birres).

  • El Kevin:
    Tot el que diu el Kevin durant l’article es inventat, varem coincidir en tres dimensions varies vegades, però la quarta va fallar. Això si, les seves cites “sobretot trobem a faltar els embotits, la truita de patates i el menjar que tenim a casa” està curosament contrastada amb el David i el Sho.

Aquest punts serien els més destacables, per afegit algunes curiositats: viuen a prendre pel sac del poble, l’apartament és molt petit i el llit molt incòmode per dormir-hi dos persones, però almenys el David està molt tranquil i feliç :-)



Proximament les seguent parts!

2 comentaris:

  1. Collons!! no me digau aixo de l apartament i de l idioma, que jo vaig ara en agost a començar el meu erasmus ^^u

    ResponElimina
  2. Uy, uy, uy, uy...
    Tengo algunas cosas que decir!!!
    Como esta reflexion no me representa, voy a escribir la mia propia en la que además, matizaré ese punto de "el Kevin"...

    ResponElimina