divendres, 6 de març del 2009

Nyt potalle!

Després de moltes setmanes parlant de tonterias per fi toca parlar de literatura finlandesa!

Sisis ho heu sentit bé:

LITERATURA FINLANDESA!

Avui hem anat al hosptial perquè al kevin li apretessin les venes de braç, jo mentre m'esperava  he decidit provar de agafar un llibre i amb l'ajut del diccionari anar llegint que es el que passava, la veritat esquè m'hen he ensortit força bé en la comprensió, (s'ha de dir que els il·lustracions han estat de ajuda).

El llibre que he triat es deia "nyt potalle":


Anava sobre un ós que estava dormint i la seva mare el llevava, i el feia anar a fer un riu, però al pobre no li venia i anava a jugar, i mentre jugava li venia altre cop el riu, i....

Per si algun lector vol llegirse el llibre no espatllaré el final...

M'atraviria a dir que es sense dubte el millor llibre que m'he lelgit mai en finlandés, malgrat que s'ha de dir que ha vegades utilitza un vocabulari algu complexe que no apareixia al meu diccionari.
Recomanaria aquests llibre a qualsevol persona que hagi de esperar 3/4 d'hora i s'estigui aburrint.

2 comentaris:

  1. Tres notas:
    -Si
    -La
    -Fa#

    Tres comentarios:
    - buscar Nyt potalle en el google trae directamente aquí.
    - Nyt potalle es obra de Virginia Miller (dudosamente finlandesa).
    - Al final la madre es el río.

    ResponElimina
  2. Yo la semana pasada me leí una apasionante enciclopedia ilustrada de nombres de animales apta para mayores de 2 años en nuestra biblioteca juvenil oficial del hospital.
    Buho -> pöllö

    ResponElimina